آشپزی

طرز تهیه شله زرد خانگی

طرز تهیه شله زرد

شله زرد دسری خوشمزه و شیرین است که شاید اکثر ما آن را به عنوان نذری خورده باشیم ، یکی از دلایلی که این غذا به عنوان نذری طبخ می شود شیوه پختن و طرز تهیه آسان آن است که با دانستن طرز تهیه شله زرد خانگی میتونید در چند دقیقه بدون هیچ فنون پیچده ای یک شله زرد خوشمزه و دلچسپ را تهیه نمایید.
در این مطلب از مجله فروشگاه اینترنتی زعفران بینا قصد داریم طرز تهیه شله زرد ساده خانگی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید سریع آن را آماده کنید.
خرید زعفران عمده

مواد لازم

  • برنج دانه‌ریز : یک پیمانه
  • آب : شش پیمانه
  • شکر : دو پیمانه
  • خلال بادام : یک چهارم پیمانه
  • کره : 50 گرم
  • زعفران ساییده و دم‌شده : نصف استکان
  • گلاب : نصف پیمانه
  • دارچین، خلال بادام و پسته : به مقدار لازم

مطلب پیشنهادی :
آموزش دم کردن زعفران

آموزش طرز تهیه شله زرد خانگی

1) برنج را خوب بشویید و حداقل سه ساعت در آب گرم خیس کنید، بعد از سه ساعت آب آن را خالی کنید.
شش پیمانه آب روی برنج بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا بپزد. (برای اینکه عطر و طعم بهتری بگیرد می‌توانید هل را ساییده و مقداری آب‌جوش روی آن بریزید و بعد آب آن را صاف کرده و به آب برنج اضافه کنید تا با عطرهل خیس بخورد).

2) وقتی برنج کاملا پخت (بعد ازحدود یک ساعت) شکر را به آن اضافه کنید.
شکر کمی آب می‌اندازد پس اگر آب شله زردتان کمی زیاد شد اصلا نگران نباشید در پروسه جوشیدن و حین پخت، تبخیر می‌شود.

3) شکر را می‌توانید در آب هم حل کرده و به صورت شهد به شله زرد اضافه کنید اما از آنجاییکه ما روش ساده و سریع را در نظر گرفته‌ایم مستقیما شکر را اضافه می‌کنیم.

4) کره و هل ساییده شده را به همراه زعفرانی که با آب جوش مخلوط کرده‌اید به برنج اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا ته نگیرد.

5) مرحله پخت این دسر حدود سه ساعت طول می‌کشد، وقتیکه احساس کردید غلظت آن به حد مطلوب رسیده است گلاب و هل را اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه از روی شعله بردارید.

6) در مرحله آخر خلال‌های بادام را اضافه کنید و هم بزنید. در صورتیکه تمایلی به اضافه کردن خلال بادام ندارید می‌توانید تنها برای تزئین از آن استفاده کنید.

حالا شله زرد شما آماده است، آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و با استفاده از دارچین و باقیمانده پودر هل سبز و خلال بادام و پسته تزیین کنید.

مطلب پیشنهادی :
آموزش تهیه پودینگ زعفرانی
در ادامه میتوانید ویدئو آموزش طرز تهیه شله زرد خانگی را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *