دانستنی

زعفران و تپش قلب

تاثیر زعفران بر قلب

بیماری های قلبی شامل بیماری هایی از جمله گرفتگی رگ های کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیو میوپاتی می شود.
حمله قلبی و یا سکته قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق کرونر ( معمولا توسط لخته خون ) بسته می شود.
درمورد تاثیر زعفران بر قلب میتوان گفت در زعفران مقادیر قابل توجهی از کروسین وجود دارد که موجب کاهش یافتن سطح کلسترول خون بدن می شود و در نتیجه برای بیماران قلبی مفید است.
در این بخش از مجله فروشگاه اینترنتی زعفران بینا با تاثیرات زعفران و تپش قلب آشنا میشویم.
خرید زعفران

زعفران مکمل داروهای قلب

هنگامی که ما نمی توانیم تاثیری از دارو ها را در بدن خود مشاهده کنیم، این بدان معناست که ما از جهت قوای بدنی دچار ضعف و مشکل هستیم که برای حل این مشکل و تقویت قوای بدن یکی از بهترین و طبیعی ترین راه ها، مصرف زعفران است که در این جهت کاربرد دارد.
بر اساس گفته های حکیم ایرانی بو علی سینا؛ دارو هایی که به بیماران قلبی داده می شود باید به همراه زعفران باشد چراکه یکی از خواص زعفران این است که موجب کاهش خون مردگی در عضلات و خصوصا در قلب می شود.

خواص زعفران برای قلب

  •  تقویت کننده سیستم گردش خون بدن
  •  ضد فشار خون
  •  پایین آورنده چربی بدن
  •  ضد سکته های قلبی
  •  ضد تصلب شرائین

تاثیر زعفران بر قلب از نگاه طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی زعفران تمایل و نفوذ مواد غذایی و داروها را به قلب افزایش می‌دهد. همچنین مصرف آن شادی‌آور بوده و تقویت‌کننده قلب است.
بزرگان طب سنتی توصیه می‌کنند که در ترکیب داروهای مورد استفاده برای بیماران قلبی زعفران اضافه شود تا هدایت و نفوذ دارو به قلب بهتر انجام شود.
همچنین در بیمارانی که دچار حملات قلبی شده‌اند، زعفران اندازه، محلی که گرفتگی خون در قلب را کاهش داده و از آسیب در عضله قلب جلوگیری می‌کند.
زعفران همچنین عملکرد بطن چپ قلب را در مواجهه با عوامل آسیب رسان حفظ می‌کند و اثرات ضد فشار خون زعفران نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *