دانستنی

هدیه روز زن برای کارمندان

هدیه روز زن برای کارمندان

روز زن و یا روز مادر یکی از تاریخ‌ های مهم در تقویم ایرانیان است چرا که مادر دارایی ارزشمند هر انسانی است که پاک ترین محبت‌، زیباترین نگاه و دلسوز ترین قلب را برای فرزندان خود دارد.
مادر که در تمام اقلیم ها و تمدن ها از جایگاه والایی برخوردار است.
مادری که در اجتماع یک جامعه ی موفق می تواند نه تنها نقش سازنده ای در پرورش و تربیت کودک خود بلکه در پرورش و رشد فرهنگ جامعه نیز تاثیر گذار باشد؛ زیرا همان فرزند قرار است به همراه فرزندان دیگر با حضورشان آن جامعه را ساخته و رونق دهند.
در ایران نیز برای گرامی شمردن این جایگاه والا و قدر دانی از این مقام رفیع روز ولادت حضرت صدیقه ی کبری فاطمه ی زهرا (س) را به عنوان نماد یک مادر مطهر و زن فداکار “روز مادر” نام گذاری کرده اند.

این مقاله به بررسی اهمیت روز مادر و دلایلی که این روز به عنوان یک فرصت خاص برای ابراز محبت و ارادت به مادران انتخاب می‌شود، می‌پردازد.
مادران، نه تنها نقش حیاتی در پرورش و تربیت فرزندان خود دارند، بلکه در شکل‌دهی به فرهنگ جامعه نیز نقش بسزایی دارند.
در ادامه از زعفران بینا با هدیه روز زن برای کارمندان، ویژگی ها و اهمیت آن صحبت میکنیم.

روز زن چه روزی است؟

روز زن در ایران

حضرت فاطمه زهرا (س) جایگاه بسیار رفیعی در دین اسلام دارد، به همین علت روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام روز زن و روز مادر نامگذاری شده است تا مادران و زنان این آب و خاک از وی درس فداکاری، ایمان، تقوا و مهربانی بیاموزند و ایشان را در زندگی سرلوحه خود قرار دهند و بتوانند در مسیر رشد و موفقیت خانواده، در کنار همسر خود به تربیت فرزندان بهتر بپردازند.
چرا که تمام خصوصیاتی که باید یک زن و مادر نمونه از دیدگاه اسلام داشته باشد، حضرت فاطمه (س) داشت.
همچنین با توجه به اینکه زنان و مادران در طول تاریخ ایران همیشه نقش اساسی، مهم و کارآمدی ایفا کرده‌اند، برای قدر دانی از جایگاه زنان این روز را به عنوان روز زن و روز مادر در تقویم نامگذاری کرده‌اند که نماد ایثار و از خود گذشتگی زنان و مادران است.

روز جهانی زن

روز هشتم مارس سالروز اعتراض زنان کارگر فابریکه نساجی کتان در سال ۱۸۵۷ میلادی در شهر نیویورک آمریکا، به شرایط کاری سخت و غیر انسانی با دستمزد کم کارگران زن و مبارزه علیه بی عدالتی در زمینه حقوق زنان نسبت به حقوق مردان است.
به همین علت این روز به عنوان روز جهانی زن انتخاب شد و سالانه میلیون‌ها زن و مرد در سراسر جهان در روز هشتم مارس با ترتیب اجتماعات و گردهمایی‌ها برای انعکاس پیشرفت‌ها و دستاوردهای به دست آمده و کنش‌های شجاعانه و نیز عزم راسخ زنان، این روز را گرامی می‌دارند.

چرا باید روز زن برای کارمندان خود هدیه تهیه کنیم؟

در روزهای ویژه مانند روز زن و روز مادر، هدیه دادن یک عمل ارزشمند و ذهنی است که نشان‌دهنده ارادت و محبت به افراد خاصی در زندگی ما می‌باشد. اهمیت این عمل در دو بعد قابل بررسی است:

  • تأکید بر ارتباطات انسانی
  • تأکید بر افزایش همبستگی و ارتقاء روحیه افراد در جامعه

در ویژه‌ترین روزهای سال مانند روز زن و روز مادر، هدیه به عنوان یک ابزار ارتباطی موثر عمل می‌کند.
این یک فرصت مناسب است تا از افراد مهم زندگی‌مان تشکر کرده و احترام و ارادت خود را نشان دهیم.
هدیه دادن در این روزها به عنوان یک زبان عاطفی ترجمه می‌شود که به افراد احساس توجه و ارادت می‌کند.

در ابعاد دوم، هدایا می‌توانند به عنوان نمادی از همبستگی و ارتباط میان افراد به کار گیرند. این عمل باعث افزایش ارتباطات مثبت و بهبود روحیه فردی و جمعی شده و در نتیجه، باعث ایجاد یک فضای پویا و خوشایند در جامعه می‌شود.

مطلب پیشنهادی :
چرا باید از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم؟

کلمه «Motivation» به معنای «انگیزه» از کلمه لاتین «Movere» به‌معنای «حرکت‌کردن» گرفته شده است.
انگیزه به همه عواملی مربوط می‌شود که باعث بروز رفتار خاصی در فرد می‌شوند، این رفتار را در مسیر خاصی هدایت می‌کنند و برای دستیابی به هدف خاصی آن‌ها را حفظ می‌کنند.
سنجش انگيزه سخت و کنترل آن نیز فوق‌العاده دشوار است؛ به ‌عبارت دیگر، انگیزه به این سؤال مربوط می‌شود که
چرا افراد برای انجام کاری تلاش می‌کنند و چرا برای انجام برخی از کارهای دیگر تلاش نمی‌کنند؟
چگونه می‌توان باعث ایجاد انگیزه در کارکنان شد؟
بر همین اساس، انگیزه را می‌توان نیرویی دید که موجب افزایش سطح انرژی افراد می‌شود و این انرژی به کارمندان کمک می‌کند تا بازده کاری خود را بهبود دهند.

بنابراین، می‌توان گفت که انگیزه دارای عملکردها و ویژگی‌های زیر است:

  • شروع: موجب اقدام برای انجام کارها می‌شود. هریک از افراد چه کارهایی را انجام می‌دهند؟
  • تشدید: موجب انجام کارها به‌صورت فعالانه می‌شود. هریک از افراد چقدر برای انجام کارهایشان تلاش می‌کنند؟
  • پشتکار: موجب ادامه‌دادن فرایند انجام کارها می‌شود. هریک از افراد چه مدتی به انجام کارهایشان ادامه می‌دهند؟
  • معنابخشیدن: به کارها معنا می‌بخشد. هریک از افراد به چه دلیلی این کارها را انجام می‌دهند؟

بنابراین، نیروی محرکه موفقیت سازمان «انگیزه» است و تضمین می‌کند که کارکنان همچنان فعال باقی بمانند و به عملکرد بهتر کسب‌وکار کمک کنند؛ علاوه بر این، سطح بالایی از انگیزه منجر به کاهش آشکار میزان غیبت کارکنان، خروج یا جایگزینی آنان در سازمان می‌شود.

یکی از عوامل انگیزه بخشی به افراد سازمان و کارمندان شرکت همین هدیه دادن و تعریف و تمجید از پرسنل سازمان و شرکت به صورت تشویق با هدیه دادن و ایجاد انگیزه برای دستیابی به عملکرد بهتر می باشد.

زمانی که شما هدیه تبلیغاتی به کارمندان و افراد سازمان خود میدهید باعث میشوید آنها حس کنند عضوی از یک خانواده هستند و موجب دلگرمی و انگیزه بخشی آنها میشوید.

معمولا مدیران و صاحبان کسب و کارها در مواقع و مناسبت های مختلف و خاص به کارمندان و کارکنان خود هدیه اداری می‌دهند و مثل هدیه اداری برای روز کارمند، هدیه اداری عید نوروز و مناسبت هایی از این دست.
فرقی نمی‌کند که این هدیه بزرگ باشد یا کوچک، ارزان باشد یا گران، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که کارمند شما حس کند از او قدردانی شده و ارزش کار او از طرف رئیس یا مدیرش درک شده است.

در این راستا، هدایا از سوی زعفران بینا نه تنها نمادی از ارادت و احترام به مادران و زنان، بلکه نشان‌دهنده توجه به ابعاد انسانی و اجتماعی زندگی می‌باشند.
این هدایا از زعفران بینا، با توجه به کیفیت و منحصر به فرد بودن، اهمیت و ارزش ویژه‌ای برای گیرنده خواهند داشت.

تبلیغات برند در هدیه سازمانی

در کنار بقیه موارد دادن این هدیه سازمانی به کارمندان سازمان و شرکت خود می تواند عامل تبلیغات شما و برندتان باشد به گونه ای که نام و لوگو شما در معرض دید قرار میگیرد و به نوعی کارمند شما برای شما کار بازاریابی نیز انجام میدهد.
در واقع شما یک کار تبلیغاتی و سرمایه گذاری در حوزه تبلیغات و با هدف رضایت کارمندتان انجام داده اید.

یک هدیه برای روز زن کارمندان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای اینکه بدانیم تا کادو روز زن چه بخریم، باید در ابتدا با ویژگی های شخصیتی و روحیه زنان آشنایی پیدا کنیم.
در این صورت خرید کادو روز زن راحت تر انجام می شود.
زمانی که شما میخواهید برای کارمندان و منابع انسانی خود هدیه ای به عنوان کادو سازمانی روز زن بدهید بهتر است مواردی را در نظر بگیرید تا هدیه شما تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

قیمت مناسب داشته باشد

کنترل هزینه و خرج کرد سازمان و شرکت موضوع بسیار مهمی است که در برنامه ریزی و پیشبرد اهداف شما تاثیر بسیاری دارد.
این هدیه سازمانی باید علاوه بر کیفیت و اصالت از قیمت مناسب و موجهی برخوردار باشد تا باتوجه به بودجه درنظر گرفته شده هدیه ای فاخر و ماندگار محسوب بشود.

جنبه تبلیغاتی داشته باشد

هدیه ای که شما به کارمندان شرکت و یا سازمان خود میدهید نمایانگر فرهنگ سازمانی شما می باشد.
این هدیه در معرض نمایش توسط پرسنل شما می باشد و این هنر یک مدیر خوب است که هدیه ای که انتخاب میکند در کنار ایجاد حس رضایت در کارمندان خود عاملی جهت تبلیغات برند سازمان و شرکت باشد.

منحصر به فرد و خاص باشد

خاص بودن و منحصر به فرد بودن هدیه ای که انتخاب میکنید موضوع بسیار مهمی است.
هدیه باید به گونه ای باشد که یادآور برند و فرهنگ سازمانی شما باشد و حس متفاوت بودن را القا بکند.

کارآمد و کاربردی باشد

زمانی یک هدیه تاثیر گذاری مناسبی دارد که بتواند نیازی از فرد هدیه گیرنده را برطرف کند.
هدیه ای که تقدیم کارمندانتان میکنید باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن کاربردی و کارآمد باشد.

مطلب پیشنهادی :
انواع جعبه هدیه زعفران

در این مطلب از مجله فروشگاه اینترنتی زعفران بینا با هدیه روز زن برای کارمندان آشنا شدیم و از اهمیت در نظر گرفتن هدیه سازمانی برای کارمندان گفتیم و مشخص کردیم این هدیه برای منابع انسانی شرکت ها چه ویژگی هایی بهتر است داشته باشد.
محصولات زعفران بینا تمام ویژگی های شکیل بودن، اصیل بودن، فاخر بودن و کارآمد بودن را دارا می باشد که حاوی زعفران، این طلای سرخ اصیل ایرانی بوده و به دلیل عرضه مستقیم و بدون واسطه در کنار کیفیت فوق العاده از قیمت استثنایی برخوردار است که باعث شده گزینه بسیار مناسبی برای هدیه سازمانی باشد.

خرید هدیه روز زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *